044 209 91 25 079 869 90 44
Merkliste
Die Merkliste ist leer.
Der Warenkorb ist leer.
Kostenloser Versand möglich
Kostenloser Versand möglich
Bitte warten - die Druckansicht der Seite wird vorbereitet.
Der Druckdialog öffnet sich, sobald die Seite vollständig geladen wurde.
Sollte die Druckvorschau unvollständig sein, bitte schliessen und "Erneut drucken" wählen.
Philosophy and the Interpretation of Pop Culture
ISBN/GTIN

Philosophy and the Interpretation of Pop Culture

BuchGebunden
Verkaufsrang173172inReligion
CHF197.00

Beschreibung

Comprised of thirteen articles by well-known authors, this book makes the case to philosophers that popular culture is worthy of their attention. Issues of concern include the distinction between high culture and popular culture, the aesthetic and moral value of popular culture, allusion and identification in popular culture, and special problems posed by the interpretation of popular culture. Popular art forms considered include: movies, television shows, comic books, children's stories, photographs, and rock songs.
Weitere Beschreibungen

Details

ISBN/GTIN978-0-7425-5174-9
ProduktartBuch
EinbandGebunden
Erscheinungsdatum27.11.2006
Seiten306 Seiten
SpracheEnglisch
MasseBreite 157 mm, Höhe 235 mm, Dicke 23 mm
Gewicht652 g
Artikel-Nr.3902193
KatalogBuchzentrum
Datenquelle-Nr.2329324
WarengruppeReligion
Weitere Details

Über den/die AutorIn

William Irwin is Chair of the Philosophy Department at King's College in Pennsylvania, where he teaches a course on Eastern Philosophy. Irwin originated the philosophy and popular culture genre of books with Seinfeld and Philosophy in 1999. The Simpsons and Philosophy, The Matrix and Philosophy, and many other books followed.