044 209 91 25 079 869 90 44
Merkliste
Die Merkliste ist leer.
Der Warenkorb ist leer.
Kostenloser Versand möglich
Kostenloser Versand möglich
Bitte warten - die Druckansicht der Seite wird vorbereitet.
Der Druckdialog öffnet sich, sobald die Seite vollständig geladen wurde.
Sollte die Druckvorschau unvollständig sein, bitte schliessen und "Erneut drucken" wählen.

The Digital Social

Religion and Belief
E-BookEPUBDRM AdobeE-Book
Verkaufsrang173012inReligion
CHF167.65

Beschreibung

The edited volume aims to present a critical analysis of the current state of research on religion and belief systems in the realm of the 'Digital Social'. The rapid expansion and democratization of digital technologies in conjunction with the significant shifts taking place within the practices of religion and belief through digital technology demand a critical examination across the social sciences and humanities. These changes call for an overview of not only our current methodological tool box but also the epistemological and ethical considerations that researchers must contend with. The proposed volume provides a critical framework that recognizes that the social, and therefore the religious, cannot be fully understood without recognizing how the digital world actively constitutes notions such as identity, social networks, embodiment, and social institutions. While some specific methods will be discussed, the volume's emphasis remains on the critical epistemological and logistical considerations that are needed when undertaking this form of research.
Weitere Beschreibungen

Details

Weitere ISBN/GTIN9783110497014
ProduktartE-Book
EinbandE-Book
FormatEPUB
Format HinweisDRM Adobe
Erscheinungsdatum02.12.2019
Auflage19001 A. 1. Auflage
Reihen-Nr.69
Seiten227 Seiten
SpracheEnglisch
Illustrationen2 b/w and 5 col. ill., 13 b/w tbl.
Artikel-Nr.10560729
KatalogVC
Datenquelle-Nr.4732515
WarengruppeReligion
Weitere Details

Reihe

Über den/die AutorIn