044 209 91 25 079 869 90 44
Merkliste
Die Merkliste ist leer.
Der Warenkorb ist leer.
Kostenloser Versand möglich
Kostenloser Versand möglich
Bitte warten - die Druckansicht der Seite wird vorbereitet.
Der Druckdialog öffnet sich, sobald die Seite vollständig geladen wurde.
Sollte die Druckvorschau unvollständig sein, bitte schliessen und "Erneut drucken" wählen.
Wie sich Werte bilden
ISBN/GTIN

Wie sich Werte bilden

Fachübergreifende und fachspezifische Werte-Bildung
E-BookPDFE-Book
Verkaufsrang30509inPhilosophie
CHF48.00

Beschreibung

How do values form in our consciousness? Do we adopt values, or do they take hold of us? Do we shape values such as tolerance, human dignity, reverence for life, fairness, equality, social justice, or do they shape us?What are the pre-requisites for values to be able to develop in our consciousness and inform our behaviour? Are they specific social conditions or individual capabilities? And what causes values to form in an individual? Does health only gain significance when we are ill? Does tolerance only become important when we encounter intolerance?This volume takes up these questions from a specialist and an interdisciplinary perspective. Scholars of the natural sciences, philosophy, theology, religious studies, education studies, elementary science education, sport science, ethics and the fine arts from the Interdisciplinary Research Unit on Value Formation at the University of Osnabrück analyse the possibilities for value formation in their discipline and examine the synergy effects in co-operation with other disciplines. They provide different answers to the above questions, but share the opinion that value formation is a subjective process of self-education.
Weitere Beschreibungen

Details

Weitere ISBN/GTIN9783847001300
ProduktartE-Book
EinbandE-Book
FormatPDF
Erscheinungsdatum19.06.2013
Auflage13001 A. 1. Auflage
SpracheDeutsch
Dateigrösse2296 Kbytes
Illustrationenmit 5 Abbildungen
Artikel-Nr.12179570
KatalogVC
Datenquelle-Nr.6004266
WarengruppePhilosophie
Weitere Details

Reihe

Über den/die AutorIn