044 209 91 25 079 869 90 44
Merkliste
Die Merkliste ist leer.
Der Warenkorb ist leer.
Kostenloser Versand möglich
Kostenloser Versand möglich
Bitte warten - die Druckansicht der Seite wird vorbereitet.
Der Druckdialog öffnet sich, sobald die Seite vollständig geladen wurde.
Sollte die Druckvorschau unvollständig sein, bitte schliessen und "Erneut drucken" wählen.
Emotions
ISBN/GTIN

Emotions

Philosophy of Education in Practice
BuchKartoniert, Paperback
Verkaufsrang1603inPädagogik
CHF28.90

Beschreibung

Schools and other forms of education and have significant impacts on people's views about emotions and emotional experiences. This book helps students and educators to better understand emotions and their significance in social life and in education. It shows how we often take it for granted that certain emotions, such as happiness, are 'positive', while others are 'negative' and how personal characteristics such as gender, ethnicity, and race, can make an unfair difference when it comes to what emotions are expected or accepted. It also focuses on how emotions are understood as functional and as moral by different theoretical traditions, from psychology to philosophy. Written in an accessible format, the book encourages broad reflection on what emotions are and why they matter, in relation to the aims of education, what it means to be a good person, and equality and social justice.
Weitere Beschreibungen

Details

ISBN/GTIN978-1-350-34875-2
ProduktartBuch
EinbandKartoniert, Paperback
ErscheinungslandVereinigtes Königreich
Erscheinungsdatum22.08.2024
Seiten136 Seiten
SpracheEnglisch
MasseBreite 129 mm, Höhe 198 mm
Artikel-Nr.33136161
KatalogBuchzentrum
Datenquelle-Nr.44166842
WarengruppePädagogik
Weitere Details

Reihe

Über den/die AutorIn