044 209 91 25 079 869 90 44
Merkliste
Die Merkliste ist leer.
Der Warenkorb ist leer.
Kostenloser Versand möglich
Kostenloser Versand möglich
Bitte warten - die Druckansicht der Seite wird vorbereitet.
Der Druckdialog öffnet sich, sobald die Seite vollständig geladen wurde.
Sollte die Druckvorschau unvollständig sein, bitte schliessen und "Erneut drucken" wählen.
Traffic
ISBN/GTIN

Traffic

BuchKartoniert, Paperback
Verkaufsrang79187inSprachen
CHF19.90

Beschreibung

Object Lessons is a series of short, beautifully designed books about the hidden lives of ordinary things.Speed. Bump. Speed. Traffic considers the history and philosophy of roundabouts, speed bumps, the pedestrian mall, and other efforts to manage traffic. Exploring ways to reign in the power of the internal combustion engine, ramp back century-long efforts to increase the flows of traffic, and establish greater balance between humans and machines, Paul Josephson considers the history of traffic, and the political and other controversies that frame the belated technological efforts to calm it.Object Lessons is published in partnership with an essay series in The Atlantic.
Weitere Beschreibungen

Details

ISBN/GTIN978-1-5013-2933-3
ProduktartBuch
EinbandKartoniert, Paperback
ErscheinungslandUSA
Erscheinungsdatum09.03.2017
Seiten192 Seiten
SpracheEnglisch
MasseBreite 121 mm, Höhe 165 mm
Gewicht179 g
Illustrationen10 b/w illustrations
Artikel-Nr.27929644
KatalogBuchzentrum
Datenquelle-Nr.20575918
WarengruppeSprachen
Weitere Details

Reihe

Über den/die AutorIn

Paul Josephson is Professor of History at Colby College, USA. He is the author of twelve books, including Fish Sticks, Sports Bras, and Aluminum Cans (Johns Hopkins University Press, 2015), The Conquest of the Russian Arctic (Harvard University Press, 2014), Lenin's Laureate: A Life in Communist Science (MIT Press, 2010), Would Trotsky Wear a Bluetooth? Technological Utopianism Under Socialism (Johns Hopkins University Press, 2009), and Motorized Obsession: Life, Liberty and the Small Bore Engine (Baltimore: Johns Hopkins University Press, 2007).