044 209 91 25 079 869 90 44
Merkliste
Die Merkliste ist leer.
Der Warenkorb ist leer.
Kostenloser Versand möglich
Kostenloser Versand möglich
Bitte warten - die Druckansicht der Seite wird vorbereitet.
Der Druckdialog öffnet sich, sobald die Seite vollständig geladen wurde.
Sollte die Druckvorschau unvollständig sein, bitte schliessen und "Erneut drucken" wählen.
Mathematics for Computer Graphics
ISBN/GTIN

Mathematics for Computer Graphics

BuchKartoniert, Paperback
Verkaufsrang52224inInformatik EDV
Zugehörige Produkte
wird ersetzt durch

Beschreibung

John Vince explains a wide range of mathematical techniques and problem-solving strategies associated with computer games, computer animation, virtual reality, CAD, and other areas of computer graphics.
Covering all the mathematical techniques required to resolve geometric problems and design computer programs for computer graphic applications, each chapter explores a specific mathematical topic prior to moving forward into the more advanced areas of matrix transforms, 3D curves and surface patches. Problem-solving techniques using vector analysis and geometric algebra are also discussed.
All the key areas are covered including: Numbers, Algebra, Trigonometry, Coordinate geometry, Transforms, Vectors, Curves and surfaces, Barycentric coordinates, Analytic geometry.
Plus and unusually in a student textbook a chapter on geometric algebra is included.
Weitere Beschreibungen

Details

ISBN/GTIN978-1-84996-022-9
ProduktartBuch
EinbandKartoniert, Paperback
VerlagSpringer
Erscheinungsdatum01.07.2010
Reihen-Nr.Science
SpracheEnglisch
Gewicht445 g
Artikel-Nr.7010725
KatalogZeitfracht
Datenquelle-Nr.092880175
WarengruppeInformatik EDV
Weitere Details

Reihe

Über den/die AutorIn