ACHTUNG: Wartung im Hintergrund noch ca. 27 Minuten aktiv. Artikel, die zu Warenkorb/Merkliste hinzugefügt werden, sind erst nach Abschluss der Wartung sichtbar.
044 209 91 25 079 869 90 44
Merkliste
Die Merkliste ist leer.
Der Warenkorb ist leer.
Kostenloser Versand möglich
Kostenloser Versand möglich
Bitte warten - die Druckansicht der Seite wird vorbereitet.
Der Druckdialog öffnet sich, sobald die Seite vollständig geladen wurde.
Sollte die Druckvorschau unvollständig sein, bitte schliessen und "Erneut drucken" wählen.

The Impact of Smart Feature Phones on Development

Internet, Literacy and Digital Skills
BuchKartoniert, Paperback
Verkaufsrang183593inWirtschaft
CHF72.90

Beschreibung

This novel book, motivated by the recent introduction of a major innovation in information technology, explores the possibility of the Internet being made available to millions of poor people in developing countries, who are not yet connected. The new technology, known as a smart feature phone, is based on open-source software and otherwise designed for a low-income population. The purpose of this book is to examine the origins, spread and impact of this innovation. Much attention is paid to literacy and digital skills, which determine the benefits that are actually derived.
Weitere Beschreibungen

Details

ISBN/GTIN978-3-030-62211-4
ProduktartBuch
EinbandKartoniert, Paperback
Erscheinungsdatum03.11.2020
Auflage1st ed. 2020
Seiten92 Seiten
SpracheEnglisch
MasseBreite 155 mm, Höhe 235 mm, Dicke 6 mm
Gewicht154 g
Artikel-Nr.21910027
KatalogBuchzentrum
Datenquelle-Nr.35063841
WarengruppeWirtschaft
Weitere Details

Reihe

Über den/die AutorIn

Jeffrey James was until recently Emeritus Professor of Development Economics at Tilburg University (The Netherlands). Prior to that, he worked at Boston University (USA) and Oxford University (UK). His primary research interest is in information technology and development. He has conducted field research in East Africa and Latin America. James has written or edited various books and numerous peer-reviewed articles.