044 209 91 25 079 869 90 44
Merkliste
Die Merkliste ist leer.
Der Warenkorb ist leer.
Kostenloser Versand möglich
Kostenloser Versand möglich
Bitte warten - die Druckansicht der Seite wird vorbereitet.
Der Druckdialog öffnet sich, sobald die Seite vollständig geladen wurde.
Sollte die Druckvorschau unvollständig sein, bitte schliessen und "Erneut drucken" wählen.

Scripting Approaches in Mathematics Education

Mathematical Dialogues in Research and Practice
BuchGebunden
Verkaufsrang102151inPädagogik
CHF137.00

Beschreibung

This book shows how the practice of script writing can be used both as a pedagogical approach and as a research tool in mathematics education. It provides an opportunity for script-writers to articulate their mathematical arguments and/or their pedagogical approaches. It further provides researchers with a corpus of narratives that can be analyzed using a variety of theoretical perspectives.
Various chapters argue for the use of dialogical method and highlight its benefits and special features. The chapters examine both "low tech" implementations as well as the use of a technological platform, LessonSketch. The chapters present results of and insights from several recent studies, which utilized scripting in mathematics education research and practice.
Weitere Beschreibungen

Details

ISBN/GTIN978-3-319-62691-8
ProduktartBuch
EinbandGebunden
Erscheinungsdatum09.11.2017
Auflage1st ed. 2018
Seiten448 Seiten
SpracheEnglisch
MasseBreite 160 mm, Höhe 241 mm, Dicke 30 mm
Gewicht834 g
Artikel-Nr.32892042
Verlagsartikel-Nr.978-3-319-62691-8
KatalogBuchzentrum
Datenquelle-Nr.23528052
WarengruppePädagogik
Weitere Details

Reihe

Über den/die AutorIn