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The International Encyclopedia of Gender, Media, and Communication, 3 Volume Set

by
Bachmann, IngridAssociate editorCardo, ValentinaAssociate editorMoorti, SujataAssociate editorScarcelli, Cosimo MarcoAssociate editorRoss KarenEditor-in-chief
BookHardcover
Ranking172571inSozialwissenschaften
CHF743.00

Description

Das erste große Referenzwerk zu Gender und Medien deckt eine Vielzahl genderspezifischer Themen ab.
The International Encyclopedia of Gender, Media, and Communication mit mehr 250 Einträgen stammt von internationalen renommierten und aufstrebenden Wissenschaftlern des Fachgebiets und untersucht, wie Gender in den Medien dargestellt wird, wie Medien Inhalte konzipieren und wie Zielgruppen Botschaften der Medien aufnehmen und verstehen. Die Autoren bieten authentische Einblicke in die Genderaspekte in Film und Fernsehen, in visuellen Medien, sozialen und digitalen Medien und weiteren Bereichen.

Diese einzigartige Enzyklopädie
- präsentiert den gegenwärtigen Stand der Wissenschaft zu einer Fülle von Themen, u. a. Filmbiografien, Fernsehen, Film- und Rundfunkdokumentationen, Film- und Rundfunkgenres, Genderdarstellung in den Nachrichten und bei Unterhaltungsformaten im Fernsehen.
- untersucht anhand von Essays Gender sowohl als stereotypes als auch nicht-konformistisches Konzept und betrachtet dabei kritisch Fragestellungen rund um Identität, Sexualität und Intersektionalität.
-behandelt in Essays weibliche Filmregisseurinnen, Jungen als Detektive, queeres Kino, politische Kommunikation, Gender und Nachrichten, rassifizierte Körper und viele weitere Bereiche dazwischen.
- erläutert in Form von Essays die Bedeutung der digitalen Medienlandschaft, von digitalen und soziale Medien über Online-Dating und das quantifizierte Selbst bis hin zu feministischem Medienaktivismus.
- erörtert neue Fragestellungen in der Forschung wie die Verschmelzung von Produktion, Repräsentation und Rezeption in den Medien.
The first major reference work on gender and media--covering a broad range of gender-focused topics

The International Encyclopedia of Gender, Media, and Communication comprises more than 250 entries by an international team of both established and emerging scholars in the field. This innovative resource explores how gender is represented in media, who produces the content, and the ways in which audiences receive and understand media messages. The contributors offer original insights on diverse aspects of gender in film, television, visual media, social and digital media and more.

Three alphabetically-organized volumes explore contexts and issues, production, fiction and non-fiction representation, and audience consumption. Each entry provides an overview of the topic, a list of additional readings, and cross-references to related entries in the encyclopedia. Sub-topics are thematically organized, covering a wide range of issues, genres, and media formats. Comprehensive and up-to-date, the encyclopedia places gender at the center of both historical and contemporary debates in the broad field of media and communication. This unique work:
_ Presents contemporary scholarship on a vast array of topics including film biographies, TV, film and radio histories and genres, gender representation in news, and screen-based entertainment media
_ Explores the concept of gender as both stereotype and non-conforming with essays dealing critically with issues around identity, sexuality, and intersectionality
_ Includes essays which range from women film producers to the boy detective, from queer cinema to political communication, from gender and news to the racialized body, and many things in between
_ Acknowledges the importance of the digital media landscape with numerous essays on digital and social media, from online dating to the quantified self to feminist media activism
_ Discusses new research questions about the fusion of production, representation, and reception in media

The International Encyclopedia of Gender, Media, and Communication is an indispensable reference for advanced undergraduate students, graduate students, instructors, and scholars in media, communication, gender studies, and related fields. Online version available on Wiley Online Library at http://wileyicaencyclopedia.com/
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Details

ISBN/GTIN978-1-119-42910-4
Product TypeBook
BindingHardcover
Publication countryUnited Kingdom
Publishing date12/10/2020
Pages1792 pages
LanguageEnglish
SizeWidth 178 mm, Height 252 mm, Thickness 109 mm
Weight3561 g
Article no.40904365
CatalogsBuchzentrum
Data source no.32105260
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