044 209 91 25 079 869 90 44
Notepad
The notepad is empty.
The basket is empty.
Free shipping possible
Free shipping possible
Please wait - the print view of the page is being prepared.
The print dialogue opens as soon as the page has been completely loaded.
If the print preview is incomplete, please close it and select "Print again".
Egbert Trogemann
ISBN/GTIN

Egbert Trogemann

Audience
BookHardcover
Ranking125826inKunst

Description

Seit 1999 fotografiert Egbert Trogemann ( 1954 in Düsseldorf) das Studiopublikum von Fernsehshows in Deutschland und im Ausland. Sein groß angelegtes, fortlaufendes Projekt Audience offenbart verborgene Seiten der massenmedialen Welt des Fernsehens: die Konstruktion einer Realität mit dem Publikum, die in der Ausstrahlung unsichtbar bleibt. Die bereits über 100 Bilder umfassende Serie zeigt das Publikum vor Showbeginn und vermittelt so einen wahrhaftigen Einblick in das Geschehen hinter den Kameras. Räumliche Dispositive der Realitätskonstruktion werden transparent. Soziale und kulturelle Differenzen treten hervor, die im perfekten Schein der Show normalerweise getilgt sind, in ihrer Sichtbarkeit den Akteuren jedoch Authentizität und Individualität verleihen. Auch die diese Erstveröffentlichung der Fotografien begleitenden Essays befassen sich mit den medialen Aspekten von Raum und Publikum in einer Showsendung.

Ausstellung: Kunstsammlungen der Ruhr-Universität Bochum ab 14.11.2013Since 1999 Egbert Trogemann ( 1954 in Düsseldorf) has been photographing studio audiences at television shows in Germany and abroad. His large, long-term project, Audience, reveals hidden sides of televisions mass media world: the construction of a reality with an audience that remains invisible during broadcast. The series, consisting of more than one hundred photographs so far, shows the audience before the program begins, and thus conveys a truthful view of events behind the cameras. The disposition of space involved in the construction of reality become transparent. Social and cultural differences that are normally deleted from the perfect surface of the show become evident, but their visibility lends the participants a sense of authenticity and individuality. The essays accompanying the first publication of these photographs also deal with the media aspects of space and audience of a broadcast show. Exhibition schedule: Kunstsammlungen der Ruhr-Universität Bochum, November 14, 2013April 21, 2014
More descriptions

Details

ISBN/GTIN978-3-7757-3682-4
Product TypeBook
BindingHardcover
PublisherHatje Cantz
Publishing date15/11/2013
Pages120 pages
LanguageGerman
SizeWidth 247 mm, Height 286 mm, Thickness 160 mm
Weight970 g
IllustrationsIllustrationen, nicht spezifiziert, Raster, nicht spezifiziert
Article no.10468307
Publisher's article no.317/03682
CatalogsBuchzentrum
Data source no.24995999
Product groupKunst
More details

Series